Wednesday, October 7, 2009

Zargami refutes

Zargami refutes
ضرغامي: براي ماندنم با ديگران شرط و شروط نگذاشته‌ام
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان صداوسيما گفت: انتخاب و تصميم‌گيري درباره رفتن يا ماندن من با رهبر معظم انقلاب است و هيچ شرط و شروطي با فرد ديگري گذاشته نشده است.

به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، سيدعزت‌الله ضرغامي شب گذشته در حاشيه اختتاميه اجلاس راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي پيرامون ابقاء يا رفتنش از سمت رياست سازمان صدا و سيما در جمع خبرنگاران گفت:پاسخ اين سوال را قبلا داده‌ام و اگر به آرشيو خبرگزاري (فارس) مراجعه كنيد آن را مي بينيد، اين بار هم همان پاسخ قبلي را دارم.
وي افزود: اين انتخاب و تصميم گيري با رهبر معظم انقلاب اسلامي است و من فكر مي‌كنم بعضي از گمانه زني‌ها و شايعات، اگر از يك حدي فراتر برود، به نوعي دخالت در جايگاهي باشد كه در اين مورد تصميم گيري مي‌كند و اميدوارم شما خيلي در اين حوزه معطل نشويد.
ضرغامي در پاسخ به اين سوال كه آيا تائيد مي كنيد براي ماندن‌تان در اين سمت شرطهايي مطرح شده است؟، تصريح كرد: همه اين‌ها تكذيب مي‌شود و هيچ شرط و شروطي با كسي گذاشته نشده است. مسير حركت رسانه ملي بر اساسي افق رسانه و عملكرد 5 سال گذشته است كه با توجه به شرايط نوين در حال جمع بندي نهايي هستيم.

* معاونت‌هاي مختلف سازمان در چارچوب جديد راهبردهاي 5 سال آينده توجيه شده‌اند
وي ادامه داد:خوشبختانه در طول دو ماه گذشته معاونت هاي مختلف سازمان در چارچوب جديد راهبردهاي 5 سال آينده توجيه شده‌اند و برنامه‌هاي خود را ارائه كرده‌اند و جلسات مستقل با معاونت‌ها گذاشته شده و افق كار معاونت‌هاي مختلف آماده شده است.
رئيس سازمان صدا و سيما در ادامه اظهار داشت: ما طي دو هفته آينده سمينار و نشست 3 روزه‌اي با حضور تمام معاونان سازمان براي جمع بندي نهايي رويكردها و اقدامات مهم و راه كارهايي كه بر اساس استراتژي هاي تعيين شده امروز كه براي 5 سال دوم مشخص شده‌اند، خواهيم داشت و اين جمع بندي مبناي فعاليت 5 سال آينده صدا و سيما خواهد بود.
ضرغامي در ادامه از آغاز تحولات جديد در بخش برون مرزي سازمان صدا و سيما خبر داد و تاكيد كرد: در بخش حوزه برون مرزي و تحولات وسيعي كه در اين حوزه در سطح جهاني شاهد هستيم، باعث خواهد شد نگاه ما به برون مرزي متفاوت و متحول شده باشد.
وي در ادامه درباره اهداف تاسيس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي نيز گفت: خوشبختانه در طول سال‌هاي اخير جايگاه اسلام و جامعه بزرگ مسلمين بيش از گذشته در سطح جهاني مورد توجه قرار گرفته است و در وهله اول ميلياردها انسان روي كره زمين علاقه مندند كه بدانند اسلام كه اين قدر مايه تحولات عظيم در حوزه انساني، فطري و اجتماعي شده، چگونه ديني است و با چه مرامي توانسته اين تحولات بزرگ را در جامعه اسلامي ايجاد كند؟
وي افزود: ضمن اينكه در كشورهاي اسلامي، دين اسلام به عنوان وجه مشترك مهم ترين انگيزه به شمار مي‌رود و به طور طبيعي اقتضاء مي‌كند كه همكاري صميمانه اي با يكديگر داشته باشند و با يك هم افزايي مناسب و همكاري علمي و رسانه‌اي توليدات و برنامه هاي مشترك و تاثيرگذاري مشتركي در فضاي كشورهاي اسلامي داشته باشند.
رئيس سازمان صداو سيما اظهار داشت: خوشبختانه با همين نگاه اتحاديه شكل گرفت و در دو يا سه سالي كه از تاسيسش مي گذرد، با تجربه اي كه من نسبت به اتحاديه هاي مشابه كه با انگيزه هاي ديگري در سطح جهاني ده ها سال است كه ايجاد شده اند دارم، از طراوت، شادابي و كارآمدي بيشتري برخوردار شده و اعضاء همكاري خوبي با يكديگر دارند و در مورد توليدات و تبادل توليدات و برنامه ريزي براي انجام توليدات مشترك و همكاري براي در اختيار دادن امكانات متقابل براي فعاليت‌هاي مشترك نيز اقدامات بسيار خوبي انجام شده و از سال قبل كه مقايسه مي‌كنم، شاهد پيشرفت قابل توجهي در اين زمينه هستيم.
وي در ادامه گفت: به ويژه در بازار فيلمي كه امسال برگزار شد، نمونه توليدات و آثار خوبي ارائه شده و پيشرفت خوبي انجام شده و همانطور كه اشاره كردم، اگر برنامه‌ريزي خوبي به لحاظ تشكيلاتي صورت بگيرد و ذائقه‌سازي خوبي در رسانه‌هاي هم‌سو در كشورهاي مسلمان انجام بگيرد ما هر روز شاهد ارتقاي هرچه بيشتر برنامه‌هاي اين شبكه‌ها خواهيم بود.
ضرغامي در پاسخ به اين سوال كه رويكرد اين اتحاديه سياسي خواهد بود يا فرهنگي نيز گفت: با توجه به نياز مردم، قطعا حوزه هاي اجتماعي و فرهنگي از تاثيرگذاري بالاتري برخوردار هستند و در واقع مردم نيازمند اين حوزه هستند. قاعدتا در نگرش اسلامي حوزه سياست از حوزه فرهنگ، مسائل اجتماعي و ديانت جدا نيست و من فكر مي‌كنم اگر سرمايه‌گذاري در همين حوزه انجام بگيرد، تاثيرات گسترده اي خواهد داشت و ما نبايد از همكاري‌هاي خبري و سياسي بين اين كشورها هم غافل باشيم. ضمن اين كه ما همكاري خوبي با اتحاديه داريم و همكاري ما واقعي است و مهم نيست كه صدا و سيما راسا وارد مراحل برگزاري شود.

No comments:

Post a Comment