Sunday, October 11, 2009

Death Sentance

17 مهر 1388
اولين حكم اعدام عليه تظاهركنندگان در جمهوري اسلامي ايران براي محمدرضا علي زماني٬ يكي از شركت كنندگان در تظاهراتهاي اخير در تهران٬ به اتهام محاربه با خدا و ارتداد ٬ حكم اعدام صادر كرد. علي زماني در دادگاه فرمايشي حكومت از وابستگي خود به انجمن پادشاهي حرف زد .
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامي در نخستين حکم اعلام شده در مورد ناآرامي هاي اخير در ايران، براي محمدرضا علي زماني يکي از معترضان به نتيجه انتخابات ، حکم اعدام صادر کرده است.
اين واقعه بسيار مهمي است و بايد با عكس العمل جهاني روبرو شود. جمهوري اسلامي ايران٬ كه رفتار وحشيانه و سبعانه اش با دستگيرشدگان تظاهراتهاي اخير در ايران با موجي از اعتراض مواجه شده٬ ميكوشد به اعدام و قتل اين جوانان دست بزند. حكومتي كه ديد با سياست تجاوز و شكنجه و با قتل جوانان معترض در خيابان و در زندان٬ مردم از اين حكومت نميترسند و كماكان به اعتراضات خود ادامه ميدهند٬ اين بار با احتياط اولين نفر را با اتهاماتي ساختگي و با يك وكيل تسخيري كه حتي اجازه تماس با اين وكيل را نيز به " متهم" نداده٬ به اعدام محكوم كرد.
حكومت اسلامي ايران منتظر عكس العمل ها است. اگر ما در دنيا اين حكم اعدام را كه با عنوان ارتداد و محاربه با خدا اعلام شده٬ در سطح بين المللي مطرح كنيم و به اعتراضي گسترده در دنيا دامن بزنيم٬ جانيان حاكم برايران جرات اجراي اين حكم و احكام بعدي را نخواهند داشت. درست شبيه به موضوع تجاوز در زندانها كه به يك تف سربالا براي حكومتيها تبديل شد و اكنون در بالاترين سطوح جانيان بر سر اين موضوع جنگ و دعوا دارند. مرتضوي و جلادان ديگر در مورد اينكه چه كسي دستور داد و چه كسي مجرم است به جان هم افتاده اند.
ما بايد در آستانه روز جهاني عليه اعدام٬ به حكم اعدام محمد رضا علي زماني يكي ازشركت كنندگان در تظاهراتهاي اخير در ايران٬ بشدت اعتراض كنيم. نبايد بگذاريم حكومت جنايتكار اسلامي دستگيرشدگان را اعدام كند و از اين طريق از مردم ايران زهر چشم بگيرد.
در هر جايي كه هستيد به اين حكم وحشيانه اعتراض كنيد.
كميته بين المللي عليه اعدام
۹ اكتبر ۲۰۰۹
www.adpi.net

No comments:

Post a Comment