Friday, October 9, 2009

شهادت سميه جعفر قلي دانشجوي دانشگاه پلي تکنيک

مرگ سميه جعفر قلي دانشجوي دانشگاه پلي تکنيک به ضرب گلوله ماموران انتظامي/ ممانعت مديريت دانشگاه از برگزاري مراسم يادبود اين دانشجو
چهارشنبه، ۱۵ مهر، ۱۳۸۸
مديريت دانشگاه اميرکبير به درخواست نيروهاي امنيتي از برگزاري مراسم يادبود براي يکي از دانشجويان و نيز کارمند اين دانشگاه که چند روز قبل به ضرب گلوله ماموران نيروي انتظامي کشته شد، ممانعت بعمل آوردند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، سميه جعفر قلي، فارغ التحصيل کارشناسي ارشد مهندسي کامپيوتر دانشگاه اميرکبير و يکي از کارکنان مرکز تحصيلات تکميلي آموزش هاي مجازي در هفته ي نخست مهرماه، در حاليکه به همراه حميدرضا و سارا؛همسر و دختر 8 ماهه اش در حال بازگشت از قم به تهران بودند، بر اثر اشتباه فاحش يکي از ماموران نيروي انتظامي، که در همان حين در تعقيب خودروي ديگري بوده اند، در اتوبان تهران-قم و شليک گلوله بسر زخمي شده و جان سپرد.

بدنبال مرگ دلخراش اين دانشجوي دانشگاه پلي تکنيک، جمعي از دانشجويان دانشکده کامپيوتر و اعضاي شوراي صنفي اين دانشکده براي برگزاري يک مراسم يادبود براي اين دانشجوي بيگناه، با ممانعت ها و سنگ اندازي هاي عجيب مديريت انتصابي دانشگاه پلي تکنيک شده اند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، ديروز عليرضا رهائي طي تماسي با رئيس دانشکده کامپيوتر اين دانشگاه شخصا به وي دستور ممانعت از هرگونه برنامه يادبود براي اين دانشجوي کشته شده را داد. هم چنين واعظ از مسئولان حراست پلي تکنيک نيز به دستور نهادهاي امنيتي تلاش زيادي براي ممانعت از اين مراسم بعمل آورد.

اين واقعه دلخراش در حالي رخ داد که پس از گذشت 10 روز از اين فاجعه طي تماس هاي مکرر از سوي ارگان هاي مختلف لغو فوري مراسم يادبود درخواست شد.اما با پيگيري و اصرار مسئولان دانشکده کامپيوتر و نيز مسئولان مرکز تحصيلات تکميلي آموزش هاي مجازي اين مراسم روز گذشته در سکوت و بي خبري کامل و نيز بي اطلاعي دانشجويان در اين دانشگاه برگزار شد.

ممانعت از برگزاري مراسم يادبود براي اين دانشجوي در حالي است که جمع گسترده اي از دانشجويان اين دانشگاه از آغاز سال تحصيلي، از حضور بر سر کلاس هاي درس منع شده و از ثبت نام آنها نيز جلوگيري بعمل آمده است.

هم چنين با وجود احتمالاتي مبني بر حضور کامران دانشجو در اين دانشگاه طي روزهاي آتي جمع قابل توجهي از دانشجويان به اين دانشگاه ممنوع الورود شده اند.

گفتني است مديريت دانشگاه و نهادهاي امنيتي از بيم اعتراضات گسترده دانشجوئي به مرگ دلخراش اين دانشجو، تاکنون براي عدم اطلاع رساني خبري پيرامون اين حادثه هولناک تلاش هاي زيادي نموده اند.

No comments:

Post a Comment