Sunday, October 11, 2009

براي سومين بار: تعيين وقت دادگاه براي شبنم مددزاده

براي سومين بار: تعيين وقت دادگاه براي شبنم مددزاده
پنجشنبه، ۱۶ مهر، ۱۳۸۸
سرانجام پس از کارشکني هاي مداوم دادگاه انقلاب تهران و نهادهاي امنيتي و براي سومين بار، شعبه ي 28 دادگاه انقلاب تهران جهت دادرسي پرونده ي نايب دبير شوراي تهران دفتر تحکيم وحدت تعيين وقت کرد.
به گزارش خبر نامه اميرکبير صبح ديروز پس از مراجعات مکرر وکيل شبنم مددزاده و خانواده اش، دادگاه انقلاب روز شنبه 18 ام مهر ماه را روز برگزاري جلسه دادگاه اين فعال دانشجويي اعلام کرد تا سر انجام پس از 235 روز بازداشت موقت جلسه ي محاکمه ي مددزاده برگزار شود.
با وجود اينکه بازجويي هاي شبنم مددزاده از اواسط ارديبهشت ماه پايان يافته بود اما قاضي حداد پس از پايان مرحله تحقيقات با آزادي وي با قرار کفالت به شدت مخالفت کرد. با وجود اتمام مراحل بازجويي، فشار هاي غير انساني و غير قانوني (مانند ممانعت از استفاده از سرويس بهداشتي و نگهداري دو هفته اي در بند ويزه ي معتادين پر خطر) بر اين فعال دانشجويي تا به امروز ادامه داشته است.
به گزارش خبرنامه اميرکبير پيش از اين قرار بود دادگاه اين فعال دانشجويي در 23 تير ماه برگزار شود که دادگاه انقلاب در توجيهي عجيب دليل برگزار نشدن اين جلسه را غفلت مدير دفتر شعبه ي 28 عنوان کرد. سپس دادگاه مددزاده به 22 شهريور ماه موکول شد که به دليل آن چه "کمبود مدعي العموم" عنوان شد، از برگزاري آن جلوگيري شد و اين بار پس از حدود 8 ماه قرار است دادگاه اين فعال دانشجويي روز شنبه، 18 ام مهرماه برگزار شود.

شبنم مددزاده، دبير سياسي انجمن اسلامي دانشگاه تربيت معلم و نايب دبير شوراي تهران دفتر تحکيم وحدت است که در روز يکم اسفند ماه 87 در حالي که عازم جلسه ي شوراي تهران دفتر تحکيم بود، به شکل نامعلومي توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شد. برادر وي که در همان روز جهت پيگيري وضعيت خواهرش به نهادهاي امنيتي و قضايي مراجعه کرده بود نيز بازداشت شد و وضعيت وي کماکان در هاله اي از ابهام است.
تداوم فشار بر فعالين دانشجويي؛ بازجويي از تعدادي از فعالين دانشجويي در سازمان سنجش و مرکز آزمون دانشگاه آزاد
جمعه، ۱۷ مهر، ۱۳۸۸

No comments:

Post a Comment