Saturday, October 3, 2009

Possibility of fusion of Bassij & Sepah

Possibility of fusion of Bassij & Sepah
احتمال ادغام بسيج در نيروي زميني سپاه

آفتاب11 مهر 88 : در ادامه تغييرات صورت گرفته در اجراي طرح تحول ساختار سپاه پاسدارن انقلاب اسلامي شنيده شده است که به‌زودي نيروي مقاومت بسيج براي هماهنگي بيشتر در نيروي زميني سپاه ادغام خواهد شد.
پس از انتخاب سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري به عنوان فرمانده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامي شاهد تغييرات بسياري در ساختار اين نيرو بوده‌ايم که دور تازه‌اي از اين تغييرات آغاز خواهد شد.
موضوع تغيير ساختار در نيروي زميني سپاه يکي از موضوعاتي بود که همچنان از آغاز تغيير و تحول در سپاه پاسدارن مورد بحث و بررسي قرار داشت و گويا در همين راستا قرار است سرانجام نيروي مقاومت بسيج براي هماهنگي بيشتر در نيروي زميني سپاه ادغام شود.
بر همين اساس شنيده شده حجت الاسلام «حسين طائب» فرمانده فعلي نيروي مقاومت بسيج که هم‌زمان معاون فرمانده کل سپاه نيز مي‌باشد احتمالاً به معاونتي ديگر منصوب مي‌شود. برخي اخبار تائيد نشده نيز از احتمال حضور طائب در مقام رياست سازمان اوقاف حکايت دارد. پيش از اين وي يکي از کانديداهاي مطرح براي وزارت اطلاعات در دولت دهم بود که خود اين احتمال را رد کرده بود.
درهمين راستا از سردار «نقدي» معاون تحقيقات صنعتي ستاد کل نيروهاي مسلح، سردار «نجات» فرمانده سپاه ولي امر و سردار «پاکپور» فرمانده نيروي زميني سپاه پاسدارن انقلاب اسلامي به عنوان اصلي‌ترين گزينه‌ها براي تصدي فرماندهي جديد نيروي مقاومت بسيج نام برده مي‌شود.
اين مرحله از تغييرات که به عنوان مرحله دوم از آن ياد مي‌شود در ادامه تغييرات مرحله اول يعني تغييرات ساختاري سپاه در استانها است.

No comments:

Post a Comment