Sunday, October 11, 2009

افزايش فشارها بر مجيد زماني جهت انجام اعترافات تلويزيوني

افزايش فشارها بر مجيد زماني جهت انجام اعترافات تلويزيوني
کميته گزارشگران حقوق بشر- خبرهاي رسيده از زندان اوين حاکي است، مجيد زماني از اعضاي ستاد قيطريه مهندس ميرحسين موسوي که در روزهاي ابتدايي تيرماه بازداشت و به بند 209 زندان اوين انتقال يافته بود، به شدت جهت انجام اعترافات تلويزيوني تحت فشار قرار دارد. گفته مي شود از آنجا که مجيد زماني بخشي از تحصيلات خود را در کشور آمريکا به پايان رسانده است، وزارت اطلاعات قصد دارد تا وي را وادار نمايد به اتهام "جاسوسي براي آمريکا" اعتراف نمايد.
براساس اخبار رسيده، از مجيد زماني تاکنون دو بار اعتراف تلويزيوني گرفته شده است، با اين حال در روزهاي گذشته دور جديدي از فشارها بر اين فعال سياسي آغاز شده است. مأموران اصرار دارند تا وي اعتراف نمايد در " مدت حضور در کشور آمريکا جهت انجام انقلاب مخملين آموزش ديده است"
دامنه اين فشارها به نحوي است که وي پس از سپري شدن 100 روز از زمان بازداشتش، به سلول انفرادي منتقل شده است.
مجيد زماني دانش آموخته مهندسي برق و کامپيوتر در دانشکده فني دانشگاه تهران، کارشناس ارشد مديريت بازرگاني (MBA) از دانشگاه ايلينويز شيکاگو، و کارشناس ارشد مديريت دولتي (MPA) از دانشگاه کلمبيا نيويورک يکي از معتبرترين دانشگاههاي دنيا است. او قبل از سفر به خارج از کشور به منظور ادامه تحصيل، سابقه مديريت بخش رياضي مرکز تحقيقات فيزيک نظري و رياضيات و همچنين همکاري با مرکز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي را در کارنامه دارد.

پس از فراغت از تحصيل در آمريکا، او به عنوان کارشناس ارشد اقتصادي خاورميانه در بانک جهاني مشغول به کار شد.

No comments:

Post a Comment