Sunday, October 11, 2009

اعطاي مصونيت به مراجع

اعطاي مصونيت به مراجع از سوي مشاور احمدي نژاد ايران پرس نيوز10اكتبر09
ايلنا: مشاور امور روحانيت رئيس‌جمهور در مورد سخنان اخير منتسب به آيت‌الله صانعي گفت: در همان زمان كه اين صحبت‌ها مطرح شد، عده‌اي از بزرگان حوزه گفتند اگر اين حرف‌ها كه اثبات آن نيز كار سختي نيست ثابت شود، اين فرد هركس كه باشد از عدالت ساقط است نه‌تنها مرجع نيست، بلكه حتي ديگر نمي‌توان پشت سر وي نماز خواند.
ناصر سقاي‌بي‌ريا در تحليل خود از تذكرهاي مراجع مبني بر لزوم حفظ جايگاه مرجعيت و جلوگيري از هتك حيثيت آنها گفت: متاسفانه در مواضع برخي افراد شاهد توهين به مراجع عظام بوديم كه من در همانجا اعلام كردم كه توهين به مراجع خط قرمز ماست، آنها كارشناسان ارشد ما هستند و در سطح بالاي تقوا و علم مي‌باشند و داراي مصونيت ‌مي‌باشند و كسي حق ندارد كلمه‌اي به مراجع اهانت كند.
وي با تاكيد بر اينكه كساني كه اين توهين‌ها را انجام داده‌اند عملا اين كار را شروع كرده‌اند و نه اينكه در صدد انجام آن باشند،گفت: متاسفانه اين افراد به مسوولين نظام و مراجع توهين كردند و اين نشان مي‌دهد عناد آنها با نظام و اسلام است، هرچند كه ممكن است در ظاهر در كسوت روحانيت باشند ، ولي با اين كار خود تيشه به ريشه خود مي‌زنند.
مشاور امور روحانيت رئيس‌جمهور در مورد اينكه بعضا وقتي مرجعي سخني مي‌گويد افرادي در سطح پايين‌تر پاسخ وي را مي‌دهند نيز گفت: در اسلام اين حرف‌ها نيست هر‌كس از محدوده قانون و اسلام خارج شود همه وظيفه دارند به وي تذكر دهند.
سقاي‌بي‌ريا در مورد سخنان اخير منتسب به آيت‌الله صانعي نيز گفت: در همان زمان كه اين صحبت‌ها مطرح شد، عده‌اي از بزرگان حوزه نيز گفتند كه اگر اين حرف‌ها كه اثبات آن نيز كار سختي نيست ثابت شود، اين فرد هركس كه باشد از عدالت ساقط است نه‌تنها مرجع نيست، بلكه حتي ديگر نمي‌توان پشت سر وي نماز خواند.
وي با تاكيد بر اينكه اسلام با كسي تعارف ندارد، گفت: اگر كسي گناه كبيره‌اي مرتكب شود از عدالت ساقط مي‌شود و تمام مناصبي كه عدالت را طلب مي‌كند از وي گرفته مي‌شود و اسلام از اين جهت مصونيتي براي كسي قائل نيست.

سقاي‌بي‌ريا در مورد اظهارات اخير آيت‌الله موسوي اردبيلي و دغدغه‌هاي ايشان در اين خصوص گفت: دغدغه ايشان را ما نيز داريم، بالاخره ما بايد جايگاه مرجعيت را حفظ كنيم و افراد در اين ميان مطرح نيستند، جان همه ما فداي اسلام ، بايد شان اسلام حفظ شود وگرنه وقتي كسي خطايي مرتكب مي‌شود، مسوول كار خود است و نتايج آن را بايد بپذيرد.

No comments:

Post a Comment