Sunday, October 11, 2009

بازجويي کتبي از دانشجويان دانشگاه گيلان توسط نيروهاي خارج از دانشگاه

بازجويي کتبي از دانشجويان دانشگاه گيلان توسط نيروهاي خارج از دانشگاه
شنبه، ۱۸ مهر، ۱۳۸۸
در راستاي سرکوب و فشارهاي شديد بر دانشجويان دانشگاه هاي مختلف کشور، موج سنگين برخوردهاي انضباطي به دانشگاه گيلان رسيد.


به گزارش خبرنامه اميرکبير، دانشگاه گيلان که پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري از جمله صحنه هاي اعتراضي دانشجوئي بوده اينک با آغاز سال تحصيلي جديد شاهد برخوردهاي انضباطي گسترده با دانشجويان است
68 دانشجوي اين دانشگاه به کميته انضباطي احضار و براي عده ي قابل توجهي از اين دانشجويان احکام سنگين تعليق از يک يا دو ترم صادر شده است. نکته ي ديگر قابل توجه در صدور احکام انضباطي، تعيين جريمه هاي دو يا سه ميليون توماني براي دانشجويان اين دانشگاه است.
هم چنين به گفته دانشجويان احضار شده به کميته انضباطي، دانشجويان به شکلي نامتعارف و غيرقانوني در يكي از كلاسهاي دانشگاه و توسط نيروهاي امنيتي ناشناس، که از خارج از دانشگاه به اين منظور به دانشگاه آمده بودند، مورد بازجويي (مكتوب) و تهديد واقع شدند. به گزارش خبرنامه اميرکبير بازجوئي از دانشجويان توسط نيروهاي امنيتي خارج از دانشگاه در حالي است که به موجب آئين نامه هاي انضباطي، کميته انضباطي تنها مسئول رسيدگي به اين امر مي باشد.
لازم به ذکر است که دانشجويان دانشگاه گيلان با اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري دست به اعتراضات گسترده اي زده و در يک اقدام اعتراضي در جلسات امتحانات خود حضور نيافتند.
موج برخورد با دانشجويان که پس از انتخابات به شکلي غيرمتعارف شدت گرفته است، هم چنان ادامه دارد. تاکنون بيش از هزار دانشجوي دانشگاه هاي کشور از ادامه تحصيل و يا داشتن امکانات رفاهي مانند خوابگاه ها محروم شده اند.

No comments:

Post a Comment