Saturday, October 3, 2009

Influenzae A H1N1 in Evine Prison

Influenzae A H1N1 in Evine Prison
گزارش پزشکي از شيوع آنفولانزاي نوع A در زندان اوين پيك ايران اول اكتبر09
خبرگزاري هرانا : امروز صبح طي تماس تلفني آقاي پيمان عارف از اندرزگاه 8، سالن 9، زندان اوين با من مطلع شدم، که آقاي حميدرضا محمدي، علائمي، همچون طب بالاي 41 درجه سانتيگراد، همراه با عطسه، صرفه، درد عضلاني و درد مفاصل دارند.
در ضمن نامبرده از روز گذشته دچار علائم ضعف، بي حالي و بي اشتهايي شده و امروز شاهد علائم گوارشي همچون اسهال و استفراغ شده اند.
کليه اين علائم حاکي از بروز آنفولانزاي نوع A (آنفولانزاي خوکي) است و به نظر مي رسد طبق اين شواهد آقاي حميدرضا محمدي به اين بيماري مبتلا گرديده اند. اين بيماري، بيماري بسيار خطرناک و مهلکي است که هم براي شخص هم براي اطرافيان خصوصا در مراکزي با ازدهام جمعيت همچون زندان ها بسيار خطرناک است و شيوع اين بيماري مي تواند جان بسياري از زندانيان را به خطر بياندازد.
امروز صبح نيز نامبرده به پزشک کشيک اندرزگاه 8 مراجعه کرده و پس از تاييد بيماري پزشک کشيک خواستار انتقال وي به مراکز درماني خارج از زندان را داشته که ظاهرا مسئولين زندان از انتقال وي ممانعت به عمل آورده اند.
انتظار است مسئولين زيربط همچون مسئولين بهداري زندان ها، به خصوص زندان اوين و کميته ي ويژه ي پيگيري آنفولانزاي نوع A در وزارت بهداشت هرچه سريعتر به درمان و پيشگيري از اين امر پرداخته و اين خطر را جدي بگيرند.

No comments:

Post a Comment