Saturday, October 3, 2009

Jelveh Javaheri

Jelveh Javaheri, 1 million's sign petition activist condamned to 6 months prison


جلوه جواهری، فعال کمپین یک میلیون امضا، به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد
جلوه جواهری، فعال کمپین یک میلیون امضاء، به اتهام «اجماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت کشور» در شعبه 30 دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد
خبرگزاری هرانا : جلوه جواهری، فعال کمپین یک میلیون امضاء، به اتهام «اجماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت کشور» در شعبه 30 دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش کانون زنان ایرانی ، وی که در تاریخ 23 خرداد 87 مقابل گالری ابریشم با 8 تن ديگر از فعالان حقوق زنان دستگیر شده بود، و طی مراحل بازپرسی بر اساس ماده 610 قانون مجازات اسلامی تفهیم اتهام شده بود؛ در نهایت به دلیل عضویت در کمپین یک میلیون امضاء به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی محکوم گردید. این در حالی است که برخي ازبازداشت شدگان همان روز از این اتهام تبرئه شده اند و پرونده آنها نيز به دادگاه عمومی ارجاع شده است.
به گفته مينا جعفري، وكيل جلوه جواهري :" .متاسفانه اتهام عنوان شده در راي صادره با كيفر خواست مغايرت داشته و راي مزبور بدون توجه به دفاعيات جواهري و وكيل وي صادر شده است. راي دادگاه به وكيل پرونده ابلاغ نشده و پس از مراجعه وي به دفتر شعبه و تقاضاي كتبي از رياست و دفتر شعبه 30 دادگاه انقلاب براي ابلاغ متن راي هيچ پاسخي دريافت نكرده و مجبور به مطالعه متن راي در دفتر شعبه شد و اين موضوع برخلاف ماده 213 قانون آيين دادرسي كيفري مي باشد.درنهايت اعتراض خود به راي صادره را با وجود عدم ابلاغ راي پرونده قرار داديم."


No comments:

Post a Comment