Friday, October 9, 2009

سپاه و بسيج مامور مقابله با تهديدات هستند

سپاه و بسيج مامور مقابله با تهديدات هستند/ کشور در نقطه‌ آرماني امنيت عمومي خبرگزاري حكومتي مهر8اكتبر
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه امروز کسي جرات نمي‌ کند به طور مستقيم به مقابله با جمهوري اسلامي بپردازد گفت: آنها به دنبال تغيير نرم محتواي نظام اسلامي هستند که سپاه و بسيج مامور مقابله با اين تهديدات هستند.
به گزارش خبرگزاري مهر، سردار سرلشکر محمدعلي جعفري در مراسم توديع و معارفه تني چند از فرماندهان و مسئولين سپاه، گفت: مبناي تحولات در سپاه دگرگوني هايي است که در عرصه تهديدات بوجود آمده است به طوري که ماهيت تهديدات کاملا با تهديدات اوايل انقلاب که عمدتا از جنس تهديدات سخت بود تفاوت کرده و ما بايد با قالب شکني خود را براي مقابله با تهديدات دهه چهارم انقلاب آماده کنيم.

وي هدف از ارتقاي سازمان بسيج و سپاه را انجام بهتر رسالت سازماني اين نهاد مبني بر حفاظت از انقلاب و دستاوردهاي آن خواند و گفت: اين هدفي بسيار ارزشمند و سخت است و ما متعهد شده‌ايم اين تحول و ارتقاي سطح کيفي را که عمدتا با رويکرد اعتقادي و معنوي صورت مي پذيرد در حداقل زمان ممکن انجام دهيم.

جعفري افزود: انباشتي از ضرورتها و دلايل تغيير و تحول در سپاه همسو با روند پيشرفت انقلاب اين ضرورت را ايجاب مي‌کند که امروز همه توان سپاه براي ايجاد تعالي سطح کيفي در اين نهاد به کار گرفته شود.

وي افزود: آنچه در طول دو سال گذشته انجام شد و اصلاحاتي که صورت گرفت در حقيقت بسترسازي براي تحقق تحولات بود و اصلاحات ساختاري که صورت گرفت همراه با ايجاد گفتمان تحولي و پيگيري انتظارات مقام معظم رهبري از مواردي بود که براي ايجاد آمادگي و حرکت به سمت تحول و تعالي در نظر گرفته شد و هنوز راهي سخت و طولاني در پيش داريم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: انتظارات تحولي در سپاه بايد بر اساس ضرورت‌هاي حال حاضر انقلاب پيش برود. بر همين اساس بايد تمام تمرکزمان را بر ارتقاي سطح کيفي سپاه و بسيج معطوف کنيم که اين کار، کاري طاقت فرسا و مشکل است.

سرلشکر جعفري تصريح کرد: اين راه هدف مشخصي دارد و آن رساندن سطح کيفي سپاه به وضعيتي مطلوب براي آمادگي همه جانبه دفاع ازانقلاب اسلامي و دستاوردهاي ارزشمند آن است واين همان رسالت خطير سپاه درپاسداري ازانقلاب و دستاوردهاي آن است.

وي انقلاب اسلامي ايران را دستاورد بي ‌نظير تفکر شيعه و حاصل مجاهدت‌هاي ارزشمند فقها و علماي اسلام خواند و يادآور شد: امروز يک حکومت اسلامي بر اساس فقه شيعه تشکيل شده است و اين پديده در طول تاريخ ايران بي نظير است و به فرموده امام راحل اين آرزويي است که تمام انبياء داشتند وامروز نيز شاهديم که تحقق کامل اين نظام در حال وقوع است، پس وقتي اين حقيقت را که نظام اسلامي نظامي زنده و پويا است قبول کنيم بايد بپذيريم که سپاه نيز به عنوان حافظ اين انقلاب ناگزير است نهادي پويا پيش رونده و روبه جلو باشد.

فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري، انقلاب را موجودي زنده و پيش رونده توصيف مي‌کنند و برعکس تمام انقلاب‌ها که با گذشت زمان کهنه مي‌شود اين انقلاب روز به روز پوياتر و زنده‌تر خواهد شد، افزود: سپاه نيز بايد به طبع انقلاب روزبه روز از طراوت و پويايي بيشتري برخوردار شود.

عضو شوراي عالي امنيت ملي با طرح اين سئوال که آيا توانسته ‌ايم در قبال حوادث اخير آنگونه که شايسته انقلاب است عمل کنيم يا خير؟ اين حوادث را براي پيشرفت انقلاب اسلامي امري اجتناب ناپذير خواند و تاکيد کرد: سپاه از اين آزمون نيز سربلند بيرون آمد اما بايد آمادگي خود را روزبه روز افزايش دهيم.

وي درمقايسه حوادث اخير با حوادث فتنه‌هاي صدر اسلام يادآور شد: انقلاب اسلامي در حقيقت احياي مجدد اسلام است و از همين رو حوادثي که اتفاق افتاد را بايد با توجه و دقت در فتنه هاي صدر اسلام ارزيابي کرد.

سرلشکر جعفري افزود: درآن زمان بعد از25 سال که اميرالمومنين علي (ع) زمام حکومت را در دست گرفت اتفاقي که افتاد شبيه به همان فتنه‌اي بود که مقام معظم رهبري از آن تحت عنوان جمهوري اسلامي تقلبي ياد کردند.

وي ادامه داد: امروز کسي جرأت نمي‌کند علنا به مقابله با جمهوري اسلامي بپردازد، بلکه آنها به دنبال تغيير محتواي نظام اسلامي هستند يعني همان اتفاقي که در صدر اسلام افتاد و سپاه و بسيج نيز مامور مقابله با اين تهديدات هستند.

سرلشکر جعفري در ادامه در خصوص تحولات صورت گرفته در سپاه و بسيج، اين تحول را توسعه ارتباط سپاه و بسيج ناميد و اظهار داشت: اعتقاد مقام معظم رهبري بر اين است که نيروي مقاومت عبارت الاخري بسيج نيست و بر همين اساس ما بنا داريم سپاه و بسيج را در سازماندهي و در تعريف ارتباط سازماني طوري قرار دهيم که استفاده از اين ظرفيت عظيم مردمي در انجام رسالت و وظيفه ذاتي سپاه مبني بر حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهاي آن راحت تر و روان‌ تر صورت بپذيرد چراکه سپاه يک نهاد مردمي است و اين مردمي بودن بايد در عمل به منصه ظهور برسد و آثارش مشهود باشد.

وي افزود: تغييرات سازماني و بخصوص تغيير و تحولات بنيادين در سازمانها کاري بسيار دشوار است ليکن حوادث اخير به ما کمک کرد تا با جدي‌تر تلقي کردن تهديدات پيش روي انقلاب اسلامي آمادگي بيشتري براي مقابله کسب کنيم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به وضعيت امنيتي کشور و تلاش دشمنان براي ايجاد شکاف در وحدت و يکپارچگي ملي گفت: کشور ما درنقطه‌اي آرماني ازامنيت عمومي پايدارقرار گرفته وحوادث پس ازانتخابات با هوشياري و هوشمندي ملت ايران و روشنگري ‌هاي صورت گرفته از طريق اطلاع ‌رساني شفاف و افشاي زواياي پنهان رخدادها و وقايع قبل و بعد از انتخابات، توطئه‌هاي دشمنان را خنثي و عوامل آنان را در دستيابي به اهداف شيطاني ناکام گذاشت.

وي در پايان تصريح کرد: تغييرات و تحولات ساختاري مديريتي لازمه يک سازمان زنده، فعال و روزآمد است و تغييرات و جابجايي هاي جاري در سطح فرماندهان و مسئولان که در يک روند طبيعي و در راستاي بسترسازي براي تحقق فرامين فرمانده معظم کل قوا در حکم فرماندهي اينجانب صورت مي پذيرد براي تعالي سازماني و تقويت زمينه‌هاي اجراي ماموريتها و برنامه ‌هاي سپاه به شمار مي‌رود ويقينا بيش ازپيش منجر به ارتقاي آمادگي‌ها و توانمندي‌هاي سپاه براي ورود به عرصه‌هاي ماموريتي خواهد شد.

لازم به يادآوري است که مراسم معارفه سردار حسين سلامي جانشين جديد فرمانده کل سپاه و توديع سردار سيد محمد حجازي جانشين پيشين، همچنين معارفه سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي زاده فرمانده جديد نيروي هوا فضاي سپاه و توديع سردار حسين سلامي فرمانده پيشين، معارفه سردار سرتيپ بسيجي محمد رضا نقدي رئيس جديد سازمان بسيج مستضعفين و توديع حجت الاسلام والمسلمين حسين طائب که پيش ازاين به عنوان فرمانده نيروي مقاومت مشغول به خدمت بود و نيز معارفه سردار سرتيپ پاسدار سيد محمد حجازي معاون جديد آماد و پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد کل نيروهاي مسلح و توديع سردار سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي با حضور فرمانده کل سپاه، نماينده ولي فقيه در سپاه و تني چند از فرماندهان و مسئولين سپاه به طور همزمان برگزار شد.

No comments:

Post a Comment